دیزاین رنگ سرخابی در معماری و دکوراسیون داخلی

برای استفاده از خدمات طراحی دکوراسیون داخلی آرکیدلایت کلیک کنید

سرخابی رنگی پرجنب‌وجوش و هیجان‌انگیز که از ترکیب دو رنگ صورت صورتی و قرمز به دست می‌آید. رنگ سرخابی در دکوراسیون داخلی ایده‌ای جسورانه است که شادابی و نشاط را به فضای داخلی می‌بخشد. معمولا بیشتر افراد شک دارند که این رنگ را در طراحی و دکور داخلی به کار ببرند، اما از نظر طراحان و مطالعه روانشناسان ثابت شده که رنگ‌ها می‌توانند روی روحیه کاربر تاثیر بگذارند. مثلا سرخابی به خاطر ماهیت شاد، افراد را به فعالیت و هیجان دعوت می‌کند.

سرخابی رنگی قدرتمند است و حتی در فضاهای تجاری هم می‌توان به بهترین نحو از آن استفاده کرد. آرکیدلایت (گروه متخصص در طراحی داخلی) این مطلب را برای شما آماده کرده است تا با دانش کامل و آگاهی، به بهترین نحو رنگ سرخابی در دکوراسیون داخلی به کار ببرید.

رنگ سرخابی در دکوراسیون داخلی

چگونه از رنگ سرخابی در طراحی داخلی استفاده کنیم؟

سرخابی رنگی عالی برای هر اتاق و سبکی است. برای مثال می‌توانید جسورانه عمل کنید و یک دیوار را به رنگ سرخابی در آورید یا روکش مبلمان پارچه‌ای و مخملی را سرخابی کنید و با استفاده از این رنگ چیدمان قدرتمند و رنگارنگ برای فضای داخلی خود بسازید. نکته جالب این است که رنگ سرخابی در دکوراسیون داخلی سبک مینیمالیستی نیز می‌توانید به کار ببرید، جایی که کمک می‌کند تا فضای اتاق روشن‌تر دیده شود. از این رنگ برای طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن، غذاخوری نیز می‌توانید استفاده کنید. در ادامه به چندین مورد از روش‌هایی که می‌توانید سرخابی را به صورت سایه در طراحی داخلی به کار ببرید اشاره می‌کنیم:

چگونه از رنگ سرخابی در طراحی داخلی استفاده کنیم؟
چگونه از رنگ سرخابی در طراحی داخلی استفاده کنیم؟

برای روشن شدن فضای نشیمن سایه‌های سرخابی به کار ببرید

در یک اتاق نشیمن که سبک مینیمال دارد و بیشتر اجزای آن از رنگ‌های خنثی تشکیل شده، استفاده از مبلمان سرخابی یا کارهای هنری با این رنگ، می‌تواند کمک کند تا فضا کسل‌کننده نشود. انعکاس رنگ سرخابی مبلمان روی سایر اجزا که مثلا رنگ کرم یا سفید دارد، علاوه بر جنب‌وجوش بخشیدن به فضا، محیط را کاملا به سبک مینیمال در می‌آورد.

از  سرخابی به عنوان کانون اصلی استفاده کنید

این کاملا به سلیقه شما بستگی دارد که رنگ سرخابی را به چه شکلی در فضای داخلی می‌پسندید. مثلا فضایی از خانه مثل پذیرایی و نشیمن که بیشترین استفاده را دارد و میزان نور دریافتی آن نیز کافی است را می‌توانید عناصر مهم مثل دیوار، فرش یا چارچوب پنجره را سرخابی کنید و مبلمان را رنگ طوسی خنثی در نظر بگیرید. بازتاب نور روی رنگ سرخابی در دکوراسیون داخلی باعث می‌شود تا به اتاق انرژی و جان بخشیده شود.

از  سرخابی به عنوان کانون اصلی استفاده کنید
از  سرخابی به عنوان کانون اصلی استفاده کنید

با سرخابی کنتراست ایجاد کنید

سرخابی، رنگیست که به خوبی می‌تواند کنتراست و تضاد در فضای داخلی ایجاد کند. این رنگ با عناصر قهوه‌ای و سایه‌های بنفش تضاد جذابی به محیط می‌بخشد. مثلا در اتاق خوابی که پرده و دیوار بنفش تیره دارد، رنگ سرخابی صندلی استراحت بیشتر از آنکه تصورش را کنید، خودنمایی می‌کند.

فضایی مجلل ایجاد کنید

رنگ سرخابی در طراحی داخلی می‌تواند همانند یک ستاره بدرخشد و یک فضای مجلل و لوکس ایجاد کند. مثلا پذیرایی را تصور کنید که دیوارهای سفید با کمدهای رنگ گردویی، وقتی که با عناصر طراحی مانند مبلمان سرخابی و لوستر طلایی ترکیب شوند، محیطی متفاوت و جذاب می‌سازند.

ترکیب سرخابی با رنگ‌های آنالوگ

در این روش رنگ سرخابی در دکوراسیون داخلی، به عنوان سایه استفاده می‌شود و با رنگ‌های آنالوگ ترکیبی چشم‌نواز ایجاد می‌کند. مثلا بخشی از فضای حال که دارای عناصر با رنگ‌های بژ، سفید، طلایی و قرمز است در ترکیب با دو صندلی راحتی سرخابی، فضایی کلاسیک و آرام ایجاد خواهد کرد.

مکمل رنگ سرخابی در دکوراسیون

از سرخابی در کنار رنگ‌های مکمل به بهترین نحو می‌توانید در دکوراسیون خود استفاده کنید. مکمل رنگ سرخابی در دکوراسیون سبز، قرمز، نارنجی و بنفش هستند. این رنگ به خوبی در کنار انواع رنگ‌های سبز ظاهر می‌شود و یک پالت جذاب و پرانرژی در محیط داخلی می‌سازد. سایه‌های سبز تضاد بسیار خوبی ایجاد می‌کند و سایه‌های قرمز جلب توجه می‌کنند.

ae335f
ae335f

رنگ‌های آنالوگ یا مشابه نیز مکمل بسیار خوبی برای سرخابی در دکوراسیون داخلی محسوب می‌شوند؛ مثلا رنگ‌های نارنجی و بنفش که به خاطر ماهیت مشابه در کنار سرخابی به عنوان یک لهجه عمل می‌کنند و به آن قدرت بیشتری می‌بخشند. رنگ‌های مشابه جذابیت بصری فضا را چندین برابر افزایش می‌دهند. سایه‌های آبی نیز می‌توانند در ترکیب با سرخابی، تعادل بیشتری به محیط ببخشند و آرامش ایجاد کنند.

روانشناسی رنگ سرخابی در طراحی دکوراسیون داخلی

روانشناسی رنگ سرخابی در طراحی داخلی نشان می‌دهد که استفاده از این رنگ، بلافاصله انرژی محیط را افزایش می‌دهد. این رنگی سرشار از فعالیت است و با توجه به تاثیر رنگ‌ها بر روح و روان، می‌تواند محیط را از حالت کسلی در آورد. از نظر روانشناسی و علم طراحی داخلی، سرخابی تنها یک رنگ نیست و با افزودن آن به فضا می‌توان حس لوکس، تجلل و پیچیدگی را اضافه کرد. این رنگ به صورت طبیعی جسورانه و پر از انرژی مثبت است، به همین دلیل هم باعث می‌شود تا فضا پویا و زنده شود. این رنگ با خلاقیت، افزایش اعتماد به نفس و فردیت همراه است. مثلا وقتی روی فرش سرخابی راه می‌روید، انرژی این رنگ باعث می‌شود تا اعتماد به نفس افراد بیشتر شود.

سخن پایانی

در این مطلب از آرکیدلایت با مدیریت مهندس نغمه حسینی متوجه شدیم که استفاده از رنگ سرخابی در طراحی داخلی، یک انتخاب جسورانه و شجاعانه است. این رنگ ماهیت فعالی دارد و به فضا انرژی و جنب‌وجوش می‌بخشد. سرخابی می‌تواند با رنگ‌های مکمل مثل سبز، صورتی و نارنجی ترکیب شود و کنتراست جذابی به فضا ببخشد؛ پس برای استفاده از این رنگ چه به صورت سایه، چه به عنوان لهجه یا کانون اصلی، واهمه نداشته باشید و با توجه به میزان نور دریافتی محیط و سایر عناصر تزئینی استفاده کنید.

سوالات متداول دیزاین رنگ سرخابی در معماری و دکوراسیون داخلی

چگونه از رنگ سرخابی در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم؟

از رنگ سرخابی در محیط داخلی خود می‌توانید روی یک دیوار، منسوجات، مبلمان یا حتی وسایل دکوری استفاده کنید.

رنگ سرخابی با چه رنگ‌های دیگری می‌تواند ترکیب شود؟

ترکیب رنگ سرخابی در دکوراسیون داخلی با رنگ‌های آنالوگ و مشابه مثل بنفش و صورتی یا رنگ‌های متضاد مثل سبز و نارنجی ترکیب جذابی در فضای داخلی می‌سازند.

چگونه اتاق را با رنگ سرخابی شیک جلوه دهیم؟

برای اینکه رنگ سرخابی در طراحی داخلی اتاق شیک جلوه دهد، به استفاده درست آن در کنار سایر پالت‌های رنگی و عناصر موجود بستگی دارد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

خدمات طراحی دکوراسیون آرکیدلایت

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up