دیزاین رنگ استخوانی در معماری و دکوراسیون داخلی

برای استفاده از خدمات طراحی دکوراسیون داخلی آرکیدلایت کلیک کنید

طراحی داخلی یک انتخاب کاملا سلیقه‌ای و فردی است، اما آنچه که باعث تفاوت می‌شود، رنگ انتخابی است. اغلب اوقات از ترکیب رنگ استخوانی در دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود؛ زیرا سفید استخوانی علاوه بر خنثی بودن، قابلیت ترکیب شدن با بیشتر رنگ‌ها را دارد. استخوانی همراه با نور کافی و ترکیب با رنگ‌های مکمل می‌تواند فضایی منحصربه‌فرد و خاص بسازد. این رنگ در طراحی داخلی پرکاربرد و غالب است؛ زیرا فضا را وسعت می‌دهد، سبک می‌بخشد و تصویر ذهنی و بصری محیط را منسجم‌تر و ظریف‌تر می‌کند و مهمترین نکته اینکه به راحتی با سایر رنگ‌ها و سایه‌ها ترکیب می‌شود.

با توجه به اینکه رنگ استخوانی در دکوراسیون داخلی ترکیبی از رنگ‌های سفید و کرم است، به فضا نور می‌بخشد و به قول لئوناردو داوینچی، هیچ رنگی بدون آن دیده نمی‌شود. این رنگ گرم و ملایم است و حس جذابیت ایجاد می‌کند. از این رنگ اغلب در اتاق خواب، اتاق‌های نشیمن و حمام به خاطر ایجاد حس آرامش استفاده می‌شود. در ادامه این مطلب از گروه طراحی داخلی تخصصی آرکیدلایت دلایل استفاده، رنگ‌های مکمل و از منظر روانشناسی رنگ استخوانی را بررسی کنیم.

رنگ استخوانی در دکوراسیون داخلی

دلایل استفاده از رنگ استخوانی در طراحی داخلی

استخوانی رنگی ترکیبی از سفید و کرم است و می‌تواند در هر سبکی جای گیرد؛ به‌ویژه که سبک انتخابی شما مدرن باشد، به آسانی در کنار سایر رنگ‌ها می‌تواند یک پالت بسازد و فضای داخلی را جذاب کند. دلایلی مثل:

  • طراحی داخلی با رنگ سفید استخوانی، طیف گسترده‌ای از گزینه‌های دیزاین را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • سفید استخوانی رنگی ماندگار و محبوب است و قدرت هماهنگی آن با هر رنگ دیگری بی‌انتهاست. دکوراسیون منزل خود را به رنگ استخوانی درآورید، به خوبی با رنگ‌های پاستیلی، مشکی، قهوه‌ای و حتی جواهری هماهنگ و منسجم می‌شود.
  • رنگ سفید استخوانی منعکس‌کننده نور است و این حالت کاملا طبیعی است؛ بنابراین اگر مایلید اتاقی بسازید که سرشار از روشنایی باشد و حس تازگی به شما منتقل کند، رنگ استخوانی انتخاب ایده‌آلی است؛ به ویژه زمانی که با عناصری مثل مبلمان با پارچه براق و آینه‌ای همراه شود.
  • سفید استخوانی رنگی متناسب با هر فصلی است؛ شکوفه‌های سفید در بهار و گلوله‌های برف سفید را در زمستان تصور کنید، واقعیت این است که رنگ سفید استخوانی در هر فصلی محبوبیت دارد و می‌تواند فضای داخلی را رونق ببخشد. مثلا می‌توانید کوسن‌های رنگ سفید استخوانی با شکوفه‌های بابونه را روی مبلمان برای فصل‌های بهار و تابستان قرار دهید، یا در زمستان کوسن‌های با پارچه خز سفید استخوانی روی مبلمان را تزیین کنید.
  • سفید استخوانی بدون هیچ زرق و برق هم مجلل است؛ اگر مایلید که خانه را مجلل نشان دهید و از طرفی هم بودجه کافی برای صرف هزینه‌های زیاد ندارید، رنگ استخوانی در دکوراسیون داخلی به کار ببرید. این رنگ به تنهایی می‌تواند بدرخشد و وقتی با عناصر فلزی هم ترکیب شود، بیشتر جلب توجه می‌کند.
  • سفید استخوانی حس پرواز و در بهشت بودن را در افراد به وجود می‌آورد؛ آیا تا به حال پیش آمده که به اتاقی بروید و ناخودآگاه حس پرواز و خوشبختی به شما دست دهد؟! به احتمال زیاد رنگ استخوانی در دکوراسیون داخلی به کار برده شده بود. مثلا از پرده‌های بلند و زیبا، با فرش مخملی و وسایل دکوری سفید استخوانی در چنین محیط‌هایی استفاده می‌شود.
  • رنگ استخوانی ساده، اما زیباست؛ به قول داوینچی «سادگی نهایت پیچیدگی است» و این کاملا درست است. سفید استخوانی نیاز به این ندارد که ساعت‌ها فکر کنید تا یک طراحی داخلی پیچیده با آن بسازید. اتاق نشیمن با مبلمان، پردهای سفید و یک فرش قرمز، ساده‌ترین دیزاین است، اما در عین حال شیک‌ترین سبک است.
  • رنگ استخوانی در دکوراسیون داخلی فضا را بزرگ نشان می‌دهد؛ یکی از ترفندهایی که می‌توانید برای بزرگتر نشان دادن اتاق‌های با فضای کوچک به کار ببرید، دکوراسیون داخلی را با رنگ سفید استخوانی تزیین کنید. این رنگ به خاطر انعکاس نور به بزرگتر نشان داده شدن محیط کمک می‌کند.

مکمل رنگ استخوانی در دکوراسیون

مکمل رنگ استخوانی در دکوراسیون
مکمل رنگ استخوانی در دکوراسیون

در دنیای طراحی داخلی از رنگ استخوانی گزینه‌ای همه‌کاره شناخته می‌شود؛ زیرا ظرافت و پیچیدگی را به فضا می‌بخشد. مکمل رنگ استخوانی در دکوراسیون رنگ‌هایی مثل:

سفید استخوانی + طوسی

اولین مکمل رنگ استخوانی در دکوراسیون، طوسی است. دو رنگ خنثی که یکی در گروه رنگ‌های گرم و دیگری در گروه رنگ‌های سرد است، می‌توانند محیطی آرام بسازند. معمولا انتخاب مناسبی برای اتاق خواب است.

کرم استخوانی + زرد

آیا نگران هستید که رنگ دیوار استخوانی خسته‌کننده و نود است؟! یک اکسسوری زرد پررنگ مثل قرار دادن یک پتوی با راه راه زرد روی مبلمان یک راه آسان برای رنگ بخشیدن به فضاست. مهمتر اینکه از کسل‌کنندگی فضا جلوگیری می‌کند و یک محیط دنج آفتابی ساخته می‌شود.

سفید استخوانی + قرمز

استفاده از رنگ استخوانی در دکوراسیون با مکمل قرمز، انتخابی جسورانه است؛ به ویژه اگر رنگ قرمز روشن را انتخاب کنید. مثلا یک فرش قرمز انتخاب ایده‌آلی با مبلمان سفید استخوانی است.

استخوانی + قهوه‌ای

وقتی دو رنگ با تناژ گرم یعنی استخوانی و قهوه‌ای باهم ترکیب می‌شوند، مظهر آرامش ایجاد می‌کنند. مثلا مبلمان با چهارچوب رنگ قهوه‌ای یا نارنجی سوخته را در نظر بگیرید که پارچه مبل سفید استخوانی و رنگ پارچه کوسن، قهوه‌ای روشن باشد.

کرم استخوانی + طلایی

لهجه‌های طلایی راهی عالی و منحصربه‌فرد برای جلوه بخشیدن به دکوراسیون شما با رنگ بک‌گراند کرم استخوانی است.

استخوانی + سبزآبی

رنگ سبزآبی یا همان کله‌غازی به خاطر هیجان و شادابی که دارد با رنگ استخوانی در دکوراسیون داخلی به فضا انرژی و در عین حال آرامش می‌بخشد. اگر به دنبال رنگ‌هایی هستید که با رنگ استخوانی فضایی شاداب و جوان‌تر بسازید مثل اتاق نوجوان، رنگ سبزآبی است.

استخوانی + سبز

رنگ سبز حتی یک بخش کوچک مثل صندلی در اتاق نشیمن یا اتاق خواب با دیوار و عناصر استخوانی را می‌تواند هیجان‌انگیز کند و به فضا رنگ ببخشد.

استخوابی + سرخابی

ترکیب رنگ استخوانی در دکوراسیون داخلی با سرخابی، ترکیبی جذاب و شگفت‌انگیز است؛ زیرا آرامش رنگ سفید استخوانی با جنب‌وجوش سرخابی ترکیب می‌شود و یک پالت منحصربه‌فرد ایجاد می‌شود.

استخوانی + آبی

به دنبال رنگی جذاب و جسورانه در دکوراسیون داخلی می‌گردید که با سفید استخوانی ترکیب و مکمل شود؟! یک ست آبی مثل دراور و با فرش آبی در اتاقی که دیوارها به رنگ کرم استخوانی است، به سادگی دکور شما را خاص و جذاب می‌کند.

استخوانی + بنفش

بنفش یکی از رنگ‌هایی است که با سفید استخوانی در دکوراسیون داخلی ست می‌شود. سایه‌های جسورانه بنفش، زمینه را برای استفاده از عناصر تزینی ملایم در اتاق خواب برای ایجاد فضایی سلطنتی و مجلل آماده می‌کند.

روانشناسی رنگ استخوانی در طراحی دکوراسیون داخلی

روانشناسی رنگ استخوانی در دکوراسیون داخلی نشان می‌دهد با توجه به اینکه در طیف رنگی روشن قرار می‌گیرد، آرامش در فضا ایجاد می‌کند. این رنگ به‌گونه‌ای است که به محیط آراستگی می‌بخشد و بهترین رنگ برای مکان‌هایی مثل اتاق پذیرایی است که امکان دارد به خاطر وجود عناصر دکوری متعدد روشن شود. همچنین انتخاب ایده‌آلی برای فضای آشپزخانه است تا آرامش بیشتری برای افراد خانواده فراهم شود.

روانشناسی رنگ استخوانی در طراحی دکوراسیون داخلی
روانشناسی رنگ استخوانی در طراحی دکوراسیون داخلی

از نظر روانشناسی رنگ استخوانی به خاطر ماهیت روشن و سفید خود بی‌آلایش است و از طرفی به خاطر خنثی بودن، قدرتمند است و با هر پالت رنگی می‌تواند ترکیب شود. با وجود اینکه احساس آرامش و راحتی را منتقل می‌کند می‌توان از آن برای ایجاد یک پذیرایی، اتاق خواب یا حتی کافه دنج استفاده کرد.

سخن پایانی

استخوانی رنگی گرم و سرشار از آرامش است. از رنگ استخوانی در طراحی داخلی می‌توانید در قسمت‌های مختلف استفاده کنید. ترکیب استخوانی با رنگ‌های هم‌طیف مثل بژ، سفید و رنگ‌های خنثی مثل خاکستری و طوسی ترکیبی فوق‌العاده می‌سازد، اما موضوع به همینجا ختم نمی‌شود و این رنگ توانایی ترکیب با رنگ‌های مکمل مثل قرمز، سبز، آبی و قهوه‌ای را هم دارد. اگر می‌خواهید از رنگ استخوانی در دکوراسیون داخلی خود به بهترین نحو استفاده کنید، از آرکیدلایت با مدیریت نغمه حسینی کمک بگیرید. تیم تخصصی طراحی داخلی آرکیدلایت با توجه به بودجه شما همان طرحی که مد نظر شماست را به مرحله اجرا در می‌آورند.

سوالات متداول درباره دیزاین رنگ استخوانی در معماری و دکوراسیون داخلی

چگونه از رنگ استخوانی در طراحی داخلی استفاده کنیم؟

از رنگ استخوانی می‌توانید به عنوان رنگ اصلی و مرکزی در طراحی داخلی خود استفاده کنید یا آن را بخشی از لهجه یا سایه در نظر بگیرید.

مکمل رنگ کرم استخوانی در دکوراسیون داخلی چه رنگ‌هایی است؟

مکمل رنگ استخوانی در دکوراسیون داخلی رنگ‌هایی مثل آبی، نارنجی، قرمز و طیف رنگ‌های خنثی مثل بژ و خاکستری هستند.

ویژگی‌های خاص رنگ استخوانی در طراحی داخلی چیست؟

رنگ استخوانی به خاطر ماهیت و تم رنگی خود به فضا وسعت می‌بخشد، محیط را روشن می‌کند و به راحتی با بیشتر رنگ‌های دیگر هماهنگ می‌شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

خدمات طراحی دکوراسیون آرکیدلایت

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up