بهترین گیاهان مناسب برای محیط کار

برای استفاده از خدمات طراحی دکوراسیون داخلی آرکیدلایت کلیک کنید

آیا می‌دانستید وجود گیاهان در محیط کار و به طور کلی زندگی، باعث افزایش بهره‌وری و شادی روزافزون شما می‌شود؟ گیاهان زنده هستند و احساسات را دریافت می‌کنند و همچنین توانایی تغییر جو محیط و ساطع کردن حس خوب در آن را دارند. برای همین شاید ایده بدی نباشد اگر در محیط کار خود از گیاهانی استفاده کنید که توانایی افزایش بهره‌وری شما را داشته باشند.
در این جا قصد داریم بهترین گیاهان مناسب برای محیط کار را به شما معرفی کنیم تا بتوانید جو فضای کاری خود را عوض کنید. تیم نغمه حسینی توانایی تعیین بهترین این گیاهان و اجرای آن‌ها در محیط کاری شما را دارند.

بهترین گیاهان مناسب برای محیط کار

مزایای استفاده از گیاهان برای محیط کار

استفاده از گیاهان برای محیط کار چندین مزیت بسیار مهم دارد. این مزایا به‌صورت خلاصه شامل:

  • کاهش یکنواختی محیط کار: استفاده از گیاهان باعث می‌شود محیط کار تنوع بیشتری داشته و از حالت کسل‌کننده و یکنواخت درآید.
  • انرژی بخشیدن به محیط: همان طور که گفتیم استفاده از گیاهان مناسب برای محیط کار باعث می‌شود جو فضای درونی محیط کار تغییر کند و انرژی بیشتری در آن جریان داشته باشد.
  • تصفیه هوا: یکی از مهم‌ترین کاربردهای گیاهان به طور کلی تصفیه هوای داخل یک اتاق یا ساختمان است. وجود این گیاهان به خصوص در محیط‌های کاری که در شهرهای شلوغ و آلوده حضور دارند باعث می‌شود هوا کم‌تر آلوده بماند.
  • جاذب صدا: در نهایت یکی دیگر از مهم‌ترین مزایایی که استفاده از گیاهان مناسب برای محیط کار دارد، کاهش صدا و آرام شدن محیط است.

اما کدام گیاهان را برای محیط کاری خود استفاده کنیم که این مزایا را برای ما داشته باشد؟

بامبو گیاهی که شانس می آورد

اولین گیاه مناسب برای محیط کار که پیشنهاد می‌شود، بامبو است. بامبو به صورت پیچ خورده یا بافته شده قابل تهیه است. عده زیادی از محققین حوزه فنگ شویی معتقدند که بامبو با خود شانس به همراه دارد. برای همین یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسب‌وکارها محسوب می‌شود. در استفاده از بامبو به چند نکته توجه داشته باشید:

آن را در معرض مستقیم نور خورشید قرار ندهید، بدون خاک هم می‌توان آن را در گلدان پر آب قرار داد تا رشد کند.

پوتوس به محیط انرژی می دهد

پوتوس (Photos) یکی دیگر از گیاهان مناسب برای محیط کار است که می‌توانید آن را در گلدان‌هایی مخصوص به‌صورت آویزان در بخش‌های مختلف محیط کار خود قرار دهید. سعی کنید این گیاه را در محیط‌های کم رفت و آمد قرار دهید تا همیشه سبز بماند و به محیط کاری شما انرژی پاک بدهد. نکته جالب درباره پوتوس این است که بسیار نگه‌داری آن آسان است و دیر به دیر نیازمند آبیاری است.

پوتوس به محیط انرژی می دهد
پوتوس به محیط انرژی می دهد

سانسوریا هوا را به خوبی تصفیه می کند

سانسوریا (Sansevieria) یا گیاه مار، یکی از سر سخت‌ترین گیاهان آپارتمانی است که برای محیط اداری نیز بسیار مناسب است. این گیاه قادر است به راحتی رطوبت هوا را کنترل کرده و آن را تصفیه کند. سرعت وفق این گیاه با محیط خیلی زیاد است و برای همین گزینه بسیار مناسبی جهت استفاده در محیط‌های کم آب است. مراقب باشید که سانسوریا را نیز در معرض مستقیم نور آفتاب قرار ندهید زیرا برگ‌های آن می‌سوزد.

اسپاتی فیلوم آرامش بخش

اسپاتی فیلوم (Spathiphyllum) به عنوان گیاه صلح نیز شناخته می‌شود و برای همین استفاده از آن در محیط‌های کاری بسیار توصیه می‌شود. در واقع این گیاه به خاطر پخش حس آرامش در محیط یکی از بهترین گیاهان مناسب برای محیط کار است که باید از آن در قسمت‌های کم نور ساختمان کسب‌وکار خو استفاده کنید تا بیشترین بازدهی را به همراه داشت باشد. اگر محیط کاری شما پنجره ندارد، استفاده از این گیاه گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

زامیفولیا روح بخش محیط های بسته

زامیفولیا (Zamioculcas Zamiifolia) از آن گیاهان آپارتمانی است که اگر در محیطی بسته هم قرار گیرد باز پژمرده نشده و راه خودش را پیدا می‌کند برای همین روح بخش محیط‌های اداری محسوب می‌شود. استفاده از این گیاه در ساختمانی که پنجره ندارد باعث می‌شود به‌صورت طبیعی محیط ساختمان آرامش بخش شده و روحی طبیعی در آن دمیده شود. برای همین یکی از بهترین گیاهان برای محیط کار محسوب می‌شود. مراقبت از آن نیز بسیار ساده است و تا هفته‌ها بدون آب می‌تواند شاداب و سرزنده بماند.

زامیفولیا روح بخش محیط های بسته
زامیفولیا روح بخش محیط های بسته

آلگونما گل همیشه سبز چینی

آلگونما (Aglaonema) یکی دیگر از گیاهان مناسب برای محیط کار است. این گیاه اصالت چینی دارد و همیشه سبز است. نگه‌داری از آن بسیار ساده است و تنها کافی است که دور از نور خورشید نگه‌داری شوند. این گیاه نیز مانند دیگر گیاهان مناسب برای محیط‌های اداری و کم آب، هر چند هفته یک بار به آبیاری نیاز دارد و برای همین می‌توان از آن‌ها در ساختمان‌هایی مثل ادارات که آب کمتری دارند استفاده کرد. رنگ سبز شاد این گیاه باعث شده که اگر در محیطی باشند، افراد در آن جا انرژی و شادی بیشتری را احساس کنند.

عشقه، گیاهی چشم نواز برای محیط های اداری

عشقه از قدیم‌الایام در منازل ما ایرانی‌ها حضور داشته و جالب است بدانید این گیاه نیز یکی دیگر از گیاهان مناسب برای محیط کار محسوب می‌شود. این گیاه یک اثر هنری زنده است که در هر دمایی با هر درجه از نور قابلیت رشد و زندگی دارد. برگ‌های این گیاه خاصیت فلورسنت دارند و برای همین استفاده از آن‌ها در هر محیطی باعث زیبایی آن محیط شده و روح شما را نوازش می‌کند. بهترین محیط برای نگه‌داری از آن‌ها نیز گلدانی است با خاکی نم دار. سعی کنید این گیاه را غرقاب نکنید تا بهتر رشد کند.

حرف آخر

در اینجا سعی کردیم بهترین گیاهان مناسب برای محیط کار را معرفی کنیم. در ابتدای مقاله گفتیم که نگه‌داری از گیاهان در محیط‌های اداری چه مزایایی به همراه دارد. سپس مشهورترین این گیاهان را که هر کدام خاصیت ویژه‌ای دارند معرفی کردیم. نکته مهم درباره استفاده از گیاهان آپارتمانی در محیط کار شناخت دقیق محیط و انتخاب گیاه مناسب برای آن است. برای همین تیم نغمه حسینی در خدمت شماست تا کارهای برآورد تعداد گیاه و نوع آن برای محیط کار شما را انجام دهد. امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید باشد.

سوالات متداول درباره بهترین گیاهان مناسب برای محیط کار

گیاهان آپارتمانی مقاوم مناسب برای محیط کار کدام است؟

انواع گیاهان آپارتمانی مقاوم مپل آگلونما، سانسوریا و بامبو برای محیط کار مناسب هستند.

بهترین گل اداری برای دیزاین محل کار چه گل‌هایی هستند؟

گیاهانی مثل پتوس و فیکوس بنجامین برای طراحی محیط کاری و اداری مناسب هستند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

خدمات طراحی دکوراسیون آرکیدلایت

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up